joi, 30 decembrie 2010

MENIURI DE SARBATORI

Mai intai vreau sa va multumesc din tot sufletul pentru calduroasele urari de Craciun pe care mi le-ati trimis din toate colturile lumii, din pacate nu am reusit sa raspund inca tuturor, lucrez insa mai departe.
Neasteptat, am primit de Craciun o vizita din Romania. A fost un dar minunat pentru mine, a intrat o data cu musafirul-surpriza si tare multa liniste si pace in casa si in sufletul meu. Si a fost, pentru noi toti, un Craciun mai neobisnuit, mai ales ca ingerasul care m-a vizitat, a mancat la randul sau RAW FOOD, spre deosebire de restul familiei mele. Si uite ca am stat si eu o data la masa si a mai mancat cineva langa mine din mancarea mea cruda......
Pentru copii si sot am facut diferite preparate carnivore (au reusit  totusi sa tina tot Postul Craciunului fara sa manance carne, mare lucru, nu-i asa?), cozonacul moldovenesc al bunicii, ca de obicei  in ultimii ani, iar facut  din faina integrala, fara zahar, indulcit numai cu miere si alte bucate mai mult sau mai putin "otravitoare", iar  noi,  romance si adepte ale unui regim de viata sanatos cu hrana vie, cum am fi putut  noi sarbatori Craciunul fara sarmalutele si parjoalele raw??????
Vali a prelucrat  reteta de sarmalute a doamnei Elena Nita Ibrian asa de bine, cu poze superbe step-by-step, nici ca se putea mai bine, noua ne-au iesit cu varza asta nemteasca mai modest, la sfarsit au aratat asa:

Parjoalele sau chiftelutele le-am mai preparat si mai inainte, de data aceasta insa, am combinat cu o  garnitura de varza murata (nemteasca, cumparata, ca a mea s-a terminat, am pus insa noua!) si  pseudo-piure de cartofi.
Piure de conopida si avocado
Se mixeaza o conopida mica cu un avocado si putina zeama de lamaie, se adauga optional sare, piper si ce condimente va mai plac voua si gata piureul (reteta o am de la Silke, o fata tare cumsecade de la grupa de sanatate, ea era innebunita dupa acest piure, mie sincera sa fiu mi-a placut prima data mai putin, de data aceasta l-am mancat cu mai multa placere, probabil datorita companiei minunate pe care am avut-o la masa).

Iar la desert, ne-am delectat cu praline raw, la Ana Ghica gasiti o multime de minuni de retete. Eu fac mereu cea mai simpla reteta de ciocolata din lume:
Se  amesteca  parti egale de unt de cacao sau ulei de nuca de cocos (topit la bain-Marie, sub 42°C) si pudra de cacao cruda. Se adauga praf de vanilie, putina miere, stafide, nuci, cel mai bine face fiecare dupa gustul sau, se toarna in forme si se lasa sa se raceasca. Si ce ziceti, nu arata rau deloc, nu-i asa?


 Sper ca v-am facut pofta! Si cine stie, poate ca va vor folosi retetele pentru masa de Anul Nou?!?!?
Va doresc un an nou mult mai bun ca cel vechi, plin de fapte bune si de liniste sufleteasca. La multi ani!

2 comentarii:

  1. Buna! eu reusesc sa vad doar o fotografie...nu stiu de ce....doar pe cea cu ciocolata....

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna Mimi,
    Tare frumos meniul vostru de Craciun. Toate arata superb. Mi s-a facut o pofta de sarmale....o sa imi fac si eu negresit zilele astea. Ma bucur tare mult pentru tine ca ai avut companie aleasa cu care sa imparti aceste minunatii.
    Te imbratisez cu drag,
    Mihaela

    RăspundețiȘtergere