miercuri, 28 septembrie 2011

Nelly Reinle-Carayon si reteta ei fantastica de pesto: PESTO DIN ARPAGIC VERDE

Una dintre cele mai citite postari scrise de mine (locul 3) este cea despre Nelly Reinle-Carayon. Si deoarece in ultimul timp tot m-am intalnit cu Nelly, m-am gandit ca poate v-ar interesa sa mai aflati ce a mai facut ea intre timp.
Firma "Rohköstlich" infiintata de Nelly, la inceput ca o  mica one-man-firma, s-a dezvoltat intre timp fantastic pana la GMbH, Nelly are acum mai multi angajati si a reusit sa-si implineasca chiar si un vis mai vechi  si sa-si deschida  in Speyer, pe data de 28.08.2011 (Ziua Internationala a Hranei Vii), primul magazin de raw food cu bistro din Germania, inaugurare de la care eu bineinteles ca nu puteam lipsi.....
Cine are drum prin Speyer, nu va regreta cu siguranta daca va arunca o privire si in strada Birkenweg 2, unde se gaseste sediul magazinului "Vitalkostshop mit BistRoh" (este iar jocul de cuvinte ca si in Rohköstlich sau Rohvolution, roh inseamna in germana crud)
Nelly, sotul ei si o parte dintre angajati
Nelly surazatoare ca de intotdeauna

Targurile internationale anuale de hrana vie organizate de Nelly, s-au dovedit a fi un adevarat magnet pentru publicul interesat de hrana sanatoasa, numarul vizitatorilor dublandu-se aproape de la an la an, la toate cele trei editii  (primavara la Berlin, vara la Augsburg si toamna la Speyer). Cursurile de hrana vie sustinute de Nelly dupa metoda lui Alissa Cohen sunt foarte apreciate. La potluck-urile organizate de ea este intre timp foarte mare inghesuiala. Cartile ei se vand ca painea calda, dupa parerea mea sunt de altfel cele mai bune carti de retete de hrana vie, Nelly a dus totul la un nivel foarte greu de atins...
Ultima carte scrisa de Nelly (panoul din spate, cel care a facut poza nu a prins din pacate si cartea....) -  Targul de Hrana Vie din Speyer, editia 2010.
La intrarea magazinului din Speyer, 28.08.2011

Din cea de-a doua carte scrisa de Nelly "RohKöstlich.... aus Frankreich" am ales reteta care mi-a placut mie la nebunie (pe care Nelly, cu bunavointa ei obisnuita, mi-a permis sa o traduc si sa o pun aici pe blog!): pesto de arpagic verde (asa am gasit pe Google ca se cheama in limba romana, recunosc sincer, ca eu am descoperit aceasta planta de-abia cand am venit in Germania, unde se numeste Schnittlauch - Allium schoenoprasum). Va mai spun pe scurt, ca am gustat aceasta reteta la inaugurarea bistro-ului, si atat mamei mele, cat si mie, ne-a placut atat de mult, incat am golit aproape numai noi doua platourile pe care le pregatise Nelly cu aceasta ocazie...
 Reteta este  incredibil de simpla, de ieftina si de gustoasa, incercati si sunt sigura ca va va convinge, "a prins" pana acum la toti cei carora le-am oferit-o! Am sa scriu reteta  exact asa cum este ea prezentata in carte, comentariile mele le voi pune intre paranteze), veti intelege atunci cred si mai bine entuziasmul meu pentru cartile de retete scrise de Nelly...

Pesto din arpagic verde



Timp de pregatire - 10 minute;

Aparatura necesara- robot de bucatarie (sau masina de tocat nuci);

Grad de dificultate - usor;



Ingrediente:
-o gulie:
-o legatura de arpagic verde (sau din cozi de usturoi salbatic, banuiesc insa ca iese la fel de bine si din cozi tinere de ceapa verde);
-o cana de migdale;
-o lingura de ulei de in si una de ulei de floarea soarelui (eu am pus ulei de masline, imi place mie cel mai mult);
-sare, piper.

Mod de preparare:
Se maruntesc migdalele, se taie marunt arpagicul verde, se amesteca toate ingredientele pana se obtine o pasta, care  se unge apoi pe feliile de gulie taiate subtire.  Bon appétit!

11 comentarii:

  1. Wunderschöner Blog Mimi, ich danke dir sehr herzlich und ich bin froh, dass wir uns kennen. Mach weiter so und gehe deinen Weg. Bis bald. Multe multumiri. Nelly

    RăspundețiȘtergere
  2. Supeerb. Cu adevarat cele mai bune mancaruri sunt cele simple.
    Tu arati si esti si cred ca te si simti ca o adolescenta.

    RăspundețiȘtergere
  3. Liebe Nelly,
    Ich bin auch mal wieder zu Tränen gerührt und ich bin auch so dankbar für unsere Begegnung... Merci beaucoup, chere Nelly!
    Draga Sakura,
    Iti multumesc mult, iti dai seama ca m-am bucurat tare, tare de tot!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce fain! Ma bucur mult pentru voi, draga Mimi!

    RăspundețiȘtergere
  5. Draga Marilena,
    Multumesc mult! Sa incerci neaparat reteta, i-a placut pana si tatalui meu, care este, asa cum deja stii, foarte refractar la nou si la mancarurile sanatoase....

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna Mimi,
    Iar eu m-am intrebat de multe ori..ce planta o fi aia Schnittlauch.., ma gandeam o fi un fel de ceapa verde??:)Multumesc..de acum stiu..ce pot sa fac cu ea!Cartea scrisa de dna.Nelly se gaseste si in librarii?Multumesc !Diana

    RăspundețiȘtergere
  7. Draga Diana,
    Cu placere! Eu nu pot suferi ceapa verde nemteasca, e ceva legat de sol probabil, pt. ca mi-am pus eu ceapa romaneasca in gradina si tot iute si teioasa a fost, de aceea e Schnittlauch-ul o solutie de compromis f. buna, si pt. salate, supe, etc. Vecina noastra, care este nascuta la Sighisoara, ne povestea mereu ca mama ei avea in gradina, un fel de ceapa, la care se taiau cozile si se mancau. Iar la Viscri am vazut si eu cu ochii mei ca erau pline pajistile de usturoi salbatic. Mama in Moldova nu-l stia insa.
    Cartea lui Nelly se gaseste aici http://www.rohkoestlich-shop.de/Rund-um-die-Rohkost/Nicht-Lebensmittel/B-cher/, dar banuiesc ca se gaseste si la librarie.

    RăspundețiȘtergere
  8. Frumos si .....de urmat
    Totul este ok, numai ca sotul doamnei nu pare sa urmeze o dieta sanatoasa, nicidecum raw (dupa conformatie):-)
    Mimi tu arati incredibil. felicitari.
    Multumesc pentru articolul postat

    RăspundețiȘtergere
  9. Draga Caroline,
    Iti multumesc mult! Intr-adevar Volker, sotul lui Nelly, nu este nici raw, nici vegan, dar este din ce in ce mai convins de binefacerile dietei crudivore si si-a schimbat la randul lui mult propria alimentatie...

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna Mimi! Am probat si eu reteta, ca de altfel tot ce ne propui tu. Mi-a placut grozav combinatia (doar ca eu am schimbat putin, un functie de ce aveam in casa:am pus seminte de floarea soarelui muiate, gulie feliata si ceapa rosie,ulei, otet, sare si am iesit o salata). Eu chiar aveam multe gulii in gradina si vroiam sa mai incerc si altceva caci le mancam doar simple.
    Despre sare am citit in cartea recomandata de tine si m-am speriat putin cand am citit. Autorul zice despre ea(sarea) ca nu contine nici un mineral, (asa cum stiam eu, mai ales cea de Himalaya stiind ca are un procent de aprox. 90% de mineralele necesare noua).Pe de o parte are dreptate caci e impotriva firii sa schimbi gustul unui aliment crud cu sare, dar eu o consumam in ideea ca are si ea acele minerale.
    Si despre masline tu ziceai ca este o metoda de conservare fara sare (sunt greu de gasit cele putin sarate). Poate imi spui si mie daca stii mai multe despre asta. Eu stiu ca ele se coc cam in lunile octombrie, noiembrie, si soare nu prea mai este pentru uscare. Eu stiu o metoda cu sare mai putina, dar tot are.
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  11. Multumesc tare mult ca ati impartasit! Voi face si eu

    RăspundețiȘtergere